Oznacza formę organizacyjną kooperacji gospodarczej – formę współpracy dwóch lub więcej podmiotów w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego które ze względu na potencjał finansowy, przekracza możliwości jednego podmiotu. Utworzenie konsorcjum ma charakter najczęściej tymczasowy, a po osiągnięciu celu, do którego zostało powołane jest rozwiązywane. W przypadku procedur przetargowych zawiązywane jest konsorcjum kilku firm, wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego. Na etapie postępowania jeden z konsorcjantów zostaje wybrany na reprezentanta. reprezentanta. W ofercie wszystkie podmioty konsorcjum powinny zamawiającemu dokument, z którego wynika, kto oraz w jakim zakresie reprezentuje daną grupę wykonawców. Konsorcjum nie jest podmiotem gospodarczym.
Słownik
Konsorcjum
Konkurs
Kryteria oceny ofert wg PZP
Kryteria są tymi elementami postępowania, na podstawie których zamawiający dokonuje wyboru oferty najkorzystniejszej. I tak kryteriami oceny ofert jest cena lub koszt albo cena lub koszt i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia. Przykładowy katalog kryteriów oceny ofert został wskazany w art. 240.1 ustawy Pzp i ma charakter otwarty. Obok ceny zamawiający może zastosować także inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia, w szczególności:
- jakości
- funkcjonalności
- parametrów technicznych
- zastosowania najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko,
- kosztów eksploatacji,
- serwisu
- terminu wykonania zamówienia
- aspektów społecznych,
- aspektów innowacyjnych,
- organizacji, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówie-nia, jeżeli mogą one mieć znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia;
- serwisu posprzedażnego, pomocy technicznej, warunków dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
Kurs złotego
Średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych od 1 stycznia 2020 r. wynosi 4,2693 zł..
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2453) http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2453
Kwoty progowe
Kwoty progowe mają zastosowanie do zamówień, których wartość, bez podatku od wartości dodanej (VAT), oszacowana na poziomie lub powyżej następujących progów:
Wartości progowe od 2020 roku wyniosą dla:
Robót budowlanych – 5 350 000 euro dla wszystkich zamawiających. stanowi równowartość kwoty 22 840 755 zł.
Dostaw i usług:
- 139 000 euro dla zamówień w administracji centralnej stanowi równowartość kwoty 593 433 zł,
- 214 000 euro dla zamówień w administracji samorządowej stanowi równowartość kwoty 913 630 zł,
- 428 000 euro dla zamówień sektorowych stanowi równowartość kwoty 1 827 260 zł,